Digital Inbound Marketing op maat van de actieve consument /

Digital Inbound Marketing op maat van de actieve consument

Zowel in B2B als B2C wordt inbound marketing (of pull-strategie) gesmaakt omwille van zijn niet-intrusieve karakter. De actieve consument kan het merk en haar producten ontdekken door aantrekkelijke en pertinente content te beleven.

De verwachtingen van de actieve consument worden voldaan door het brengen van nuttige informatie of het advies van experten. Deze aanpak sluit niet uit dat de communicatie geen mooi design of aantrekkelijke tone of voice met humor, entertainment, ... mag hebben.

Outbound marketing steunt dan weer op traditionele en dure push-strategieën die minder tegemoetkomen aan de nood of het verlangen tot interactie van de huidige consument. Die stoort zich aan het opdringerige karakter van al te agressieve acties.

Inbound (PULL) stelt iets voor, en de consument accepteert het. Outbound (PUSH) daarentegen legt iets op.

De voordelen voor bedrijf, merk en producten zijn een pak interessanter:

  • Verhoogde bekendheid en visibiliteit
  • Toename websitebezoeken
  • Genereren van gekwalificeerde leads
  • Toename in het aantal klanten
  • Beter klantenbehoud en een betere customer engagement
  • Hoge ROI
  • Budget onder controle: 65% minder duur dan outbound marketing

HEADER investeert zijn knowhow in het bouwen van sites die business opleveren.

Site-building is gebaseerd op de volgende elementen om een volledige digitale ervaring te waarborgen schema opnieuw maken:

Schéma site-building

“From website building to business development”

 

Contentstrategie is DE bepalende succesfactor:

  • Meerwaarde van copywriting
  • Meertalig
  • Relevante foto's, afbeeldingen en design, geïntegreerd in SEO
  • Massaal gebruik van video, geïntegreerd in de SEO-strategie

Op basis hiervan kunnen gerichte inboundtools worden ingezet:

Inbound oriented tools