Men kan in de industrie vertoeven en... innoveren /

Men kan in de industrie vertoeven en... innoveren


Meura is de wereldleider in biervaten... in het land van bier.
Als zodanig innoveert de Henegouwse firma elke dag in nieuwe productieprocessen om de recepten te ondersteunen die hun klanten voorstellen, of het nu grote brouwgroepen of ambachtelijke brouwerijen zijn.

Net zoals bij veel industriëlen wordt digitale communicatie in een B2B-universum vaak vergeten.

Voor de ontwikkeling van haar nieuwe website, het belangrijkste communicatiemiddel van het bedrijf, riep Meura artistiek directeur Michel Watthieu en HEADER aan. De primaire opdracht is om een persoonlijkheid te creëren: een uitgepuurde stijl en grote foto’s die éénmaal het ingrediënt of andermaal een gesublimeerd detail van een laboratorium of van machines accentueren. Interactieve vignetten voegen dynamiek toe, onder andere in de navigatie. De site is uiteraard "responsief".

De innovatie stopt daar niet. Als ruggensteun voor de website, verbindt een samenwerkingsplatform gebouwd volgens de "Social Media" privé modus de stakeholders van Meura: klanten, distributeurs, medewerkers... soms komende van het einde van de wereld. Ze wisselen in de vorm van berichten informatie rond de activiteit van het bedrijf uit: de beurs, de lancering van een nieuwe fabriek, een nieuw proces,… 
Het platform verwelkomt multimedia in al zijn vormen: video, foto's, fotogalerijen, PDF,...

Deze intuïtieve digitale communicatiemethode katapulteert e-mailings en andere nieuwsbrieven naar het stenen tijdperk. De samenwerkingsmodus van dit hulpprogramma maakt het platform transversaal: iedereen communiceert over onderwerpen die verband houden met de activiteit van Meura. De doordachte digitale tool is zeker een vector voor verbinding. 


 


Handige links