Waarom coaching de HR-prestaties van bedrijven versterkt /

Waarom coaching de HR-prestaties van bedrijven versterkt

Header-com blog coaching

Vergeet sturend of autoritair management. Participeren is de boodschap!

Coachingtechnieken worden meer en meer gebruikt en nemen een essentiële plaats in de bedrijfscultuur in. Door het individu te valoriseren, bereikt u positieve resultaten en een eenvoudiger teammanagement.

Het belang van coaching

In onze moderne samenleving kiezen werknemers meer en meer voor persoonlijke ontwikkeling, in overeenstemming met de waarden van hun bedrijf. Coaching bevordert de autonomie en het verantwoordelijkheidsgevoel, wat bijdraagt tot een duurzame stijging van de prestaties.

De gebruikte tools zijn dezelfde voor elk lid van het team. Dat laat toe bruggen te bouwen tussen individuele en groepscoaching. Het doel is de prestaties en het rendement van de groep te verbeteren door in de eerste plaats de motivatie van het individu te boosten, die vervolgens zijn ervaring deelt met zijn collega’s. 

 

Concreet geeft coaching een zekere harmonie aan het werk. Het draagt bij tot het deblokkeren van bepaalde conflictsituaties op de werkvloer en tot een goed beheer van de human resources van een bedrijf.

De nodige tools

Digitale tools zijn revolutionair op het vlak van coaching. Een speciale app voor uw bedrijf, een geïntegreerde CRM, een uitwisselingsplatform, reporting op maat… Al deze tools dragen bij tot een intelligent beheer van resources en relaties.

 

Is het moeilijk al uw werknemers te verzamelen voor een meeting? En nog moeilijker om dat op geregelde basis te doen, voor een echte follow-up? Een webplatform of app is de oplossing. Zo krijgen al uw werknemers op al hun devices (pc, tablet, smartphone) toegang tot coaching, gespreid in etappes en individueel of op afstand. Deze digitale tools vergroten de mogelijkheden, zodat coach en werknemers genieten van een optimaal comfort.

 

Een georganiseerde database, van waaruit u doelgericht mails kan sturen en acties en returns kan inplannen: en masse of in serie. Het kan dankzij een CRM op maat van uw doelstellingen.   

De content kan verschillende vormen aannemen: vragenlijst (gesloten of meerkeuzevraag), video’s, foto’s, interactieve spelletjes, inspirerende quotes… Ze integreren zich in uw tools en creëren een user-friendly en interactief geheel.

Reporting is het meetinstrument dat u helpt conclusies te trekken, uw actie aan te passen of nieuwe objectieven te bepalen.

Het dashboard van het bedrijf wordt verrijkt met tools voor de permanente evaluatie van de positie van uw werknemers in het bedrijf. Een must have voor human resources.