Beveiligingscommunicatie: waar moet je de cursor plaatsen?

acties

Het berekend risico maakt integraal deel uit van onze hedendaagse samenleving.

 

Overal is de "zero tolerance" norm het doel. Sport, politiemissies, militairen, verkeersongevallen, ... De fataliteit van het ongeval met lichamelijk letsel of de dood tot gevolg wordt niet langer aanvaard. 

 

In industriële omgevingen zijn echte veiligheidsstrategieën opgezet met zeer overtuigende resultaten. Als het doel vooral is om werknemers te beschermen, plukt het bedrijf ook de vruchten wat betreft hun positief imago. De aanwerving van technisch personeel, dat moeilijk is geworden, wordt gestimuleerd bij goed presterende bedrijven, met het oog op risicomanagement. 

 

Er gebeuren vandaag zo weinig ongelukken dat de moeilijkheid er nu net in ligt om de aandacht vast te houden. 

 

Carmeuse, wereldleider op het gebied van kalksteenwinning en -productie, die het aantal ongevallen op haar industrieterreinen de afgelopen tien jaar drastisch heeft zien afnemen,

heeft zichzelf als ambitie gegeven om verder te gaan dan de opmerkelijke resultaten. 

 

In het algemeen is de communicatie over interne veiligheid vaak repetitief en ontbreekt het aan belangstelling. HEADER is belast met de taak om het een nieuwe impuls te geven. 

 

De mascotte: een pinguïn wordt de woordvoerder van de regels die moeten worden gerespecteerd. Via een goede dosis humor herinnert hij hier iedereen aan. We willen hem altijd beschermen tegen ongevallen. Hij is ook een universele en consensuele figuur die in staat zal zijn om zijn boodschap te verspreiden in alle landen waar de Carmeuse groep aanwezig is.

 

Uitgangspunt: een campagne is gelanceerd in 2019 in 3 avonturen, voordat elke maand een bredere campagne een beveiligingsthema ontwikkelt. 

 

Ontdek hier de campagnes: 


Useful links

Dit pagina delen