digitale communicatie

Inhoudsmarketing

Geoptimaliseerde
inhoud
stuurt
zichtbaarheidsstrategie

Inhoudsmarketing

 

De natuurlijke referencing van een site (SEO: Search Engine Optimization) is de eerste pijler van goede praktijken in een klantgerichte digitale strategie. SEO heeft ons in staat gesteld inhoudsmarketing te herwaarderen, door er meer aandacht aan te besteden. De optimalisering van sleutelwoorden wordt een strategisch instrument om zijn markt te begrijpen in het kader van de positionering van zijn "digitaal merk" en zijn producten.

SEO : Search Engine Optimisation

SEO is het geheel van technieken waarmee de site zo goed mogelijk kan worden gerefereerd aan zoekvragen die ons interesseren in zoekmachines.

De eerste stap is het optimaliseren van de TITLE en DESCRIPTION tags van de pagina's van de site. Een goede titel en een goede beschrijving zorgen voor een betere referencering.

Het zal ook nodig zijn de inhoud ervan op te bouwen om de sleutelwoorden waarop u zich wilt positioneren naar voor te brengen. Het is raadzaam een voorbereidend trefwoordenonderzoek te doen om de trefwoorden te identificeren die overeenkomen met het bedrijf en waarop het maandelijkse volume aan opzoekingen op Google aanzienlijk is. Het is inderdaad nutteloos te proberen zich te positioneren op basis van trefwoorden waarnaar weinig of niet wordt gezocht door internetgebruikers.

Inhoudsmarketing

Een blog op de website creëren. Naast de voordelen op het gebied van communicatie en loyaliteit, kunt u met dit instrument regelmatig inhoud toevoegen die geoptimaliseerd is voor SEO door de positioneringsstrategie op trefwoorden te volgen.

« Linkbuilding » is een andere SEO-techniek die erop gericht is verwijzende links te krijgen op andere sites die teruglinken naar de bedrijfssite. Het is een sleutelelement voor de positionering van de site in de zoekresultaten van Google. Hoe bekender de referentie-site is, hoe belangrijker deze link voor Google zal zijn. Als de inhoud wordt doorgegeven door andere sites, zal Google de site beschouwen als een autoriteit op zijn gebied en zal de link stijgen in de zoekresultaten.

Om deze backlinks op andere websites te krijgen, is het dus nodig om commerciële afspraken te maken of persartikels te verkrijgen.

De combinatie van een « zoekmachine optimalisatie-strategie en een perscampagne » biedt uitstekende resultaten om een toppositie in Google te verkrijgen. Een artikel dat in een drukbezochte perstitel wordt gepubliceerd, zal de positie van de site in de zoekmachines verbeteren.