digitale communicatie

Optimalisatie van het verkeer

Google-tools
en sociale netwerken zorgen voor
digitaal verkeer

Optimisatie

SEA : Search Engine Advertising

SEO-strategieën zijn doeltreffend, maar vergen veel inspanningen en de resultaten zijn niet onmiddellijk zichtbaar, aangezien zij afhankelijk zijn van de indexering van de site door Google. Om onmiddellijk en doeltreffend resultaat te boeken, is een SEA-strategie parallel met uw SEO-strategie de juiste combinatie.

Google Search

Google search

Google Search staat toe dat advertenties voor de website worden weergegeven in de zoekresultaten. Deze advertenties worden weergegeven op de eerste pagina van de zoekresultaten vóór de "natuurlijke" resultaten. De eerste stap in de SEA-strategie is de zoekwoordanalyse. Wat zijn de termen waarnaar de doelgroep zoekt wanneer zij dezelfde oplossing zoeken op zoekmachines?

U zult dan advertenties moeten afstemmen op de trefwoordgroepen, waarbij u ervoor zorgt dat de inhoud van de site die achter de advertentie zit goed naar voren komt. De relevantie van de advertentie voor de landingspagina is een sleutelelement voor het succes van de SEA-campagne.

Om verkeer van hoge kwaliteit te verkrijgen, kan de SEA-campagne zeer precies worden afgestemd op de geografische regio's en de taal van de bezoekers.

Google Display

Google display
Tekstadvertentie op de website
Google display
Beeldadvertentie op de website
Google display
Videoadvertentie op de website
Google display
Smartphoneadvertentie

In aanvulling van de " Search " campagne van advertenties in de zoekresultaten, is het raadzaam een Display campagne te plannen. Hierbij worden advertenties, ditmaal visuele, weergegeven op het netwerk van partnersites van Google, specifiek gericht op het profiel van de bezoekers.

De advertenties worden dus alleen getoond aan een potentieel geïnteresseerd publiek. Deze techniek maakt het mogelijk een groot aantal advertentie-indrukken te verkrijgen en de "bekendheid" bij een geselecteerd publiek te vergroten.

Sociale netwerken

ECC post facebook 1
ECC post facebook 2
ECC post facebook 3

Na SEO en SEA is een derde actiehefboom om zichtbaarheid te verkrijgen het uitstippelen van een strategie op sociale netwerken (zie onze aanbeveling voor sociale netwerken). De basisstrategie bestaat erin de voor de website gegenereerde inhoud zo veel mogelijk door te geven: COPE-strategie (Create Once Publish Everywhere).

Re-marketing

Het gebruik van een tracking marker, de "pixel" op de site maakt een dynamische retargeting van internetgebruikers mogelijk en om hen inhoud aan te bieden op sociale netwerken (post) of onder de vorm van een advertentie in Google Display.