Digitale communicatie

Merkstrategie

Een uniek methodologie:
B.A.S
voor
Brand Adjustment Strategy

Merkstrategie

Gebaseerd op het principe van co-creatie (klant & bureau), bestaat de methode uit werksessies (1 of 2) om samen het merk, de hiërarchische relatie tussen het merk en de producten, de waarden van het merk, de concurrentiële omgeving, de componenten die het merk succesvol hebben gemaakt en die welke voor de toekomst worden verwacht, in vraag te stellen.

De werksessie is opgebouwd rond 4 werkmodules: the name, the game, the fame and the claim.

De laatste uitdrukking van de strategische oefening is het samen definiëren van een onderscheidende merkbelofte die de toekomst van het merk zal sturen.

The Name

The Fame

The Game

The Claim

De natuurlijke uitbreiding van de merkstrategie: C.A.S. voor Corporate Adjustment Strategy

De werkzaamheden zullen bestaan in het verrijken van de strategie door het definiëren van de missie, de visie, de waarden en vooral de "know-why" van de onderneming.

Deze "toegevoegde" strategie zal het mogelijk maken de pijlers van de bedrijfscommunicatie voor alle belanghebbenden (stakeholder groups) van de onderneming, in het bijzonder de werknemers, via interne communicatie op te bouwen.