Blog - marketing - communicatie

Groene marketing is een marketingstrategie die erop gericht is milieuvriendelijke en duurzame producten of diensten te promoten. Deze benadering wordt steeds populairder bij bedrijven die de groeiende bezorgdheid van consumenten over milieukwesties willen aanpakken. Dit is de eerlijke definitie die Chat GPT ons geeft😉

Lees meer

Employer branding bestaat uit het werken aan de aantrekkelijkheid van het merk om toekomstige kandidaten aan te trekken. Het merk moet communiceren in een ander register dan dat van het verkopen van zijn producten of diensten. Dit type communicatie sluit natuurlijk dichtbij de "Corporate" actie aan.

Lees meer

In het tijdperk van internet, 3D-films en virtual reality zou men kunnen denken dat radio een verouderd medium is, maar ....

De bijzonderheid van radio is dat er geen beeld is.

En minder beeld is meer!

Lees meer

De vitrine is een punt van aandacht voor sommige bedrijven. Voor anderen zal het de omvang van de catalogus zijn of de beschikbaarheid van voorraad in de winkels. 

 

Veel bedrijven hebben zich dit gerealiseerd: een e-commerce of een marktplaats zou hebben toegestaan hun activiteit volledig of gedeeltelijk verder te kunnen zetten tijdens deze "ongekende" periode van onze hedendaagse geschiedenis. 

 

Lees meer

Afgezien van de insiders kennen maar weinig mensen het discrete COSUCRA. Het is echter één van de mooiste pareltjes van de Waalse industrie. Vetrekkende van erwten-en witloof teelt is COSUCRA een wereldleider in voedingsstoffen die worden gebruikt in een breed scala aan voedingsproducten, gaande van hamburgers tot worst, tot zelfs milkshake.

Lees meer
Zowel in B2B als B2C wordt inbound marketing (of pull-strategie) gesmaakt omwille van zijn niet-intrusieve karakter. De actieve consument kan het merk en haar producten ontdekken door aantrekkelijke en pertinente content te beleven. De verwachtingen van de actieve consument worden voldaan door het brengen van nuttige informatie of het advies van experten. Deze aanpak sluit niet uit dat de communicatie geen mooi design of aantrekkelijke tone of voice met humor, entertainment, ... mag hebben.
Lees meer
Interne of externe communicatie bereikt haar publiek door zin te geven. Het gaat over het waarom, eerder dan over het wat. Know-why in plaats van know-how.
Lees meer
Social media zijn overal en sneller dan ooit toegankelijk. Tegenwoordig kan je zelfs onbeperkt gratis surfen op social media. De opkomst van formules zoals ‘Mobilus’ van Proximus (onbeperkte data voor je favoriete app) zal de trafiek op deze media alleen maar boosten.
Lees meer
Vergeet sturend of autoritair management. Participeren is de boodschap! Coachingtechnieken worden meer en meer gebruikt en nemen een essentiële plaats in de bedrijfscultuur in. Door het individu te valoriseren, bereikt u positieve resultaten en een eenvoudiger teammanagement.
Lees meer
Marketingcommunicatie valt nog het best zo te definiëren: een boodschap overbrengen naar een doelgroep, om een bepaald doel te bereiken. Er bestaan een heleboel technieken om uw gesprekspartner te sensibiliseren. Storytelling is er één van.
Lees meer