Digital /

De systemen die ons in staat stellen om vergaderingen te houden floreren op onze schermen: van What's App tot Teams, tot Zoom en eveneens alle versies van Skype. Iedereen is blij dat hij in deze toch ietwat bijzondere periode samen bijeenkomsten heeft kunnen houden, presentaties en informatie heeft kunnen delen. De communicatie en de uitwisselingen zijn behouden gebleven.    Teamwerk op afstand heeft zich ook verrijkt door het gebruik van "project mode" tools zoals Slack, Trello, Jira ... die ons de eindeloze lijst van e-mails doen vergeten.   
e-commerce & covid19
De vitrine is een punt van aandacht voor sommige bedrijven. Voor anderen zal het de omvang van de catalogus zijn of de beschikbaarheid van voorraad in de winkels.    Veel bedrijven hebben zich dit gerealiseerd: een e-commerce of een marktplaats zou hebben toegestaan hun activiteit volledig of gedeeltelijk verder te kunnen zetten tijdens deze "ongekende" periode van onze hedendaagse geschiedenis.   
Waarom is de digitale transformatie verwant aan het monster van Loch Ness? Sommigen hebben het gezien, anderen hebben er een glimp van opgevangen en nog anderen hebben het beest benaderd.  Iedereen was er bang voor: van managers tot medewerkers die er de toekomstige gebruikers van zullen zijn (slachtoffers?).  
Meura is de wereldleider in biervaten... in het land van bier. Als zodanig innoveert de Henegouwse firma elke dag in nieuwe productieprocessen om de recepten te ondersteunen die hun klanten voorstellen, of het nu grote brouwgroepen of ambachtelijke brouwerijen zijn. Net zoals bij veel industriëlen wordt digitale communicatie in een B2B-universum vaak vergeten.

Hoe keer je terug stroomopwaarts?

Home Page website Teralis
In haar zoektocht naar een digitale partner, heeft de voormalige vzw International Hainaut Tourisme
Afgezien van de insiders kennen maar weinig mensen het discrete COSUCRA. Het is echter één van de mooiste pareltjes van de Waalse industrie. Vetrekkende van erwten-en witloof teelt is COSUCRA een wereldleider in voedingsstoffen die worden gebruikt in een breed scala aan voedingsproducten, gaande van hamburgers tot worst, tot zelfs milkshake.
Zowel in B2B als B2C wordt inbound marketing (of pull-strategie) gesmaakt omwille van zijn niet-intrusieve karakter. De actieve consument kan het merk en haar producten ontdekken door aantrekkelijke en pertinente content te beleven. De verwachtingen van de actieve consument worden voldaan door het brengen van nuttige informatie of het advies van experten. Deze aanpak sluit niet uit dat de communicatie geen mooi design of aantrekkelijke tone of voice met humor, entertainment, ... mag hebben.
Serie-telling HEADER
Interne of externe communicatie bereikt haar publiek door zin te geven. Het gaat over het waarom, eerder dan over het wat. Know-why in plaats van know-how.

UX. Quand le design améliore la performance digitale

UX App Conception
UX staat voor User eXperience of gebruikerservaring. Iedereen heeft het al ’s meegemaakt: een microgolfoven met een bedieningspaneel dat meer weg heeft van de cockpit van een Airbus A320. Of dat pijnlijk snijdende gevoel als je te lang een zware plastic boodschappenzak moet dragen. Als het gebruik van een product frustratie of ongemak bij de gebruiker veroorzaakt, dan spreken we van een slechte user experience.
Header-com blog mobile promotion
Social media zijn overal en sneller dan ooit toegankelijk. Tegenwoordig kan je zelfs onbeperkt gratis surfen op social media. De opkomst van formules zoals ‘Mobilus’ van Proximus (onbeperkte data voor je favoriete app) zal de trafiek op deze media alleen maar boosten.     

Pagina's